sunnuntai 25. elokuuta 2019

Uuden kodin eka postaus


Moikka! Terveisiä Itä-Tuirasta, jonne olen melkeinpä jo kodiksi asettunut.


Eilinen ja perjantai meni kokonaan muuttaessa. Minua auttoi entinen työkaverini, joka on myös hyvä ystäväni. Perjantaina vietiin laatikoita ja jätesäkkejä ja lauantaiaamuna minä hoidin isot tavarat pakun kyytiin kahen muuttomiehen kanssa. Aikaa meni tasan tunti ja rahaa 109€. Ei paha, kun kaksi ammattitaitoista asialla. Tavaroiden kantamisen jälkeen mulla oli kamalan kuuma. Onneksi ranta ei ole kaukana. Siellä pääsi pesemään hiet pois. Myöhemmin päivällä työkaverini tuli apuun ja käytiin vielä tyhjentämässä mun vanahaa kämppää. Voitta vaan kuvitella kuinka uupunut olin molempina iltoina, siis suorastaan kuolemaväsynyt. Ne on aina nämä rajut muutokset elämässä jotka väsyttää.

Eka yö uudessa kodissa nukuttu ja kaikki on sujunut tosi rauhallisesti. Tänään on satanut vettä koko päivän. Tosi rauhassa omissa oloissani oon saanut olla. Nukuin pitkään, kävelin Lidlissä, laitoin ruokaa, kävin - ylläri ylläri - uimassa, venyttelin, latailin akkuja ja niin eespäin.

Tänne on helppo asettua. Tämä tuntuu kaikkein eniten kodilta. Tuntuu, kuin olisin viimein saapunut määränpäähäni. Täältä mun ei hetkeen tartte minnekään lähtä.

Huomenna menen 10 kouluun. Tuskin tarvii ees arvuutella, missä meinaan käydä sitä ennen. Elämää on aamukaste, aina vain. Sitten jätän tuohon Valtatien S-Marketin Postiin yhen paketin. Sain Torissa myytyä pari säilytysrasiaa, jotka lähtevät Raaseporiin. Koulu loppuu 14.30, minkä jälkeen saatan käyä täällä, mutta sitten mun on lähettävä vielä tuota Purjehtijantien kämppää loppusiivoamaan. Meen Koskelaan siksikin, että huomenna Hope ry ottaa vastaan lahjoituksia. Kaikki menevät suoraan vähävaraisille lapsiperheille – astiat, pyyhkeet, liinavaatteet, kengät ym. Jätin makuuhuoneeni kaappiin kassin, jonka sisällön lahjoitan ilomielin Hopelle. Lisäksi mulla on muutama pari kenkiä, joita en juuri siitä syystä viitsinyt völjätä muuttokuormassa.

Minulle hyväntekeväisyys on yksi elämän tarkoituksista. Haluan, että itselleni joutavat tavarat menevät sinne, missä niille on todellinen tarve tai suorastaan huutava pula. Oon muutenkin tarkka kuluttajavalinnoistani ja lajittelusta. Mitään, mille arvelen olevan käyttöä, en heitä roskiin vaan annan ilmaiseksi Torissa, lahjoitan Pelastusarmeijalle tms. En ole hamstraaja, sillä liika tavara ja materia ahdistaa mua. Päätin, että jos joskus täältä muutan, haluan sitä ennen joka ikisestä joutotavarasta eroon, ettei niitä tarvitse turhaan rahdata asunnosta toiseen.

Mulla on pyörä Koskelassa, joten huomenna käytän bussia. Tarkoitus olis fillaroida sinne Emäpuuntie 59:n, jossa Hope sijaitsee. Oon yhesti käynyt siellä, joten tiedän kyllä paikan. Sitten siivoilen kämppää siltä osin kun ehin ja jaksan. Tiistaina on taas kasin aamu, mutta koulua onneksi vain 12 asti.

Tarvii alakaa selevittää raha-asioita. Mulla loppui oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan, sillä päivät tulivat täyteen. Sain mää vähän alle 200€, mutta lopun joudun anomaan Kelalta. Sinne mää taas siirryn työttömyyspäivärahalle. Työssäoloehto täyttyy uudelleen kunnes pääsen töihin. Ja mitä tullee veronpalutuksiin… en mää niitä erityisemmin säästänyt ole, vaan käyttänyt kuin mitä tahansa rahhaa konsanaan. Sain mää niillä kuitenkin muuton maksettua, jihuu. :)

Kysyn myös Sivakalta, milloin luovutan avaimet. Viikonloppu osuu kuunvaihteeseen eikä minun tietooni oo tullut, että sinne kukaan olis muuttamassa, Sen puolesta ei pitäis olla kiire. Mulla on kuitenkin asumisoikeus (ja sähkösopimus) Purjehtijantiellä 31.8. asti. Kyllä mää ehin periaatteessa sen perjantaiksi siivota ja tyhjentää (lähinnä roskista ja siivousvälineistä), mutta mieluummin ottaisin lisäaikaa jos se suinkin on mahdollista.

Mutta nyt, sanoista teoiksi. Kello on yli puoli kahdeksan ja mua väsyttää jo. Taijan laittaa 6.30 kellon soimaan, jotta ehtii aamulla hoitaa koneella näitä käytännön asioita.

Ja juu, mää otan kuvia uudesta kodista ja laitan osoitteenmuutoskortteja postiin tässä kun joudan. Tässä ollaan toistaiseksi kaaoksen keskellä, jossa tavaroita saa etsiä… pahavilaatikot ja jätesäkit keskellä lattiaa. Keittiö on aikalailla mallillaan ja makuualkovi myös, mutta olohuoneesta ei puhettakaan. Pikku hiljaa se koti alkaa rakentua. :) Huomenna minusta tulee virallisesti tuiralainen, sillä Postille ja maistraatille ilmoitin alkamispäiväksi 26.8.

Sade ropisee parvekelaseja vasten. Kissa on rauhallinen. Juuri nyt kaikki on hyvin ja saa olla.


Voin huokaista helpotuksesta, sillä yksi etappi elämästä on saavutettu, nimittäin muutto mieluiselle alueelle. ♥


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti