maanantai 10. elokuuta 2020

Josko kesän reissut ois tässä

Heippa. Oon matkalla Ouluun. Lähin tosiaan lauantaina. Mentiin Janinan kanssa junalla Oulusta Härmään, josta Peksi haki meijät autolla Powerparkiin. Äitinsä ajoi auton takas Pietarsaareen, josta olivat tulleet.

Oli tosi kiva päivä huvipuistossa! Minä kävin yhteensä 11 laitteessa + 10 minuuttia kartingissa. Sää oli aurinkoinen ja lämmin, suorastaan kuuma. Porukkaa oli, varmaan lämmin ilma houkutteli. Ja monella koululaisella kesäloman viimeinen vapaaviikonloppu. Meno oli rempseä! Juostiin laitteesta toiseen ja meikä lennosta söi ite tehdyt evväät, laitteisiin jonottaessa tietty. Päivä meni todella äkkiä. 18.30 lähti bussi huvipuistosta asemalle. Siinä vaiheessa olin uupunut. Harvoin mulla on näin kivaa Powerparkissa!

Ylöspäin ja alas ja ympäri hei maailmanpyöräni vei

Tultiin kaikki kolme samalla junalla Seinäjoelle asti. Minä ja Peksi jatkettiin Tampereelle ja Jansku jäi pois Ääsjoella, josta jatkoi juna Ouluun paria tuntia myöhemmin. Kaikki junavuorot ei pysähdy Härmässä, joten siksi piti mennä Sjoen kautta.

Joo. Tultiin Haukkariin iltakymmenen aikaan ja nähtiin Salessa meän yhteinen kaveri Jussi joka on vasta muuttanut perheineen Herwuudista. Mie ja Pekka oltiin kyllä totaaliväsyneitä.

Eileen oli sunnuntai ja Sofian rippijuhlat. Hän on toinen kummityttöni, joka myös konfirmoitiin tänä kesänä. Pääsin alttarille siunaamaan, sillä olin ainoa kummi kirkossa. Loppuilta vietettiin rippijuhlia Ristimäessä ihanan kamalan suvun kanssa – anteeksi vain mutta meillä on "hiukan" mielenkiintoinen suku. :'D Omanlaisiaan persoonia kaikki.

Mää kävin vielä iltauinnilla Tesomajärvessä, ku en ollu aamulla ehtiny. Kirkkoonlähtöön ja valamistautumisseen meni ihan tarpeheksi aikaa.

Joo ei siinä. Nyt saavutaan vihdoin Ouluun. Mymmeli on mukana. Mennähän kotia nukkumahan. Mulla on ollu tänään palakaton vappaa.



Tuo otsikko tuli siitä, että oon oikeasti matkustellut paljon. Reissaaminen on mukavaa mutta kuluttavaa. Se antaa ja se ottaa, niin kuin elämä itse. Onneksi en tässä kuussa enää mene Oulunsaloa pidemmälle. Syyskuun lopussa sitten Rokuan reissu ammattiliiton kanssa ja lokakuussa äitin kuuskymppiset Manses tai Nokial  (Trelle meen anyway), JOLLEI sit tuu toista aaltoa ja jouvuta perumaan.

Jepaleissön. Nyt ootellaan bussia Ratakadulla. "Mau", sanoi Mym.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti