keskiviikko 25. lokakuuta 2023

Tulevan äidin kuulumiset

Moikka! Siitä alkaa olla pari kolme viikkoa, kun viimeksi postasin. Olen nyt aika väsynyt joten harkitsin jaksanko kirjoittaa mutta päätin tarttua toimeen. 

Istun bussissa. Olen tulossa kuntosalilta. Sitä ennen kävin odottavien äitien ryhmässä, joka kokoontuu vielä kaksi kertaa, kahtena tulevana keskiviikkona.

Tänään on mun äidin synttärit. Hän täyttää 63 vuotta. Kun pääsen kotiin, teen itselleni palauttavan rahkan (200g mustaviinimarjoja, 250g rahkaa ja 50ml kuohukermaa), meditoin tovin, pakkaan tavarat ja lähden äidille. Hän tarjoaa syntymäpäivänsä kunniaksi kakkukahvit.

Entä mitäpä tälle tulevalle äipälle kuuluu? Ihan hyvää kuuluu. Väsynyt olen ollut aina välillä, mutta ihmeen hyvin olen viime aikoina saanut asioita aikaiseksi. Esimerkiksi maanantaina jaksoin käydä Kelassa viemässä kopion isän perukirjasta (sitä tarvitaan eläkkeensaajan asumistukihakemukseen), nähdä kaveria kahvittelun merkeissä ja kotiin palattuani siivota vessan ja saunoa.

Nyt istun jälleen bussissa matkalla äidiltä kotiin. Vauvan liikkeet tuntuvat satunnaisina muljahteluina. Jostain syystä ne tuntuvat enemmän oikealla kuin vasemmalla puolella vatsaa. Välillä olo on turvonnut (etenkin kun on syönyt) mutta se kuulunee asiaan. Toisekseen, mulla on lähes koko ajan vessahätä. Tiedän sen kuuluvan raskauteen. Mun ei tarvitse kuin nähdä vettä, niin heti rupeaa pissattamaan. 🤭

Mitäpä muuta? Lapsen isä on viime aikoina osoittanut kiinnostusta minua ja lastaan kohtaan, mikä on sinällään hyvä asia. Hänen lähestymistapansa on vain hieman kyseenalainen. Toivoisin, että voisimme tutustua toisiimme kunnolla uudestaan ennen kuin rupeamme harkitsemaan seurustelua saati yhteen muuttamista.

Mitäs vielä tulee mieleen? Niin, mulle ollaan järjestämässä baby showerit. Sen tiedän, että ne eivät ole vielä tässä kuussa eikä ensi kuun alussa. Lähden nimittäin 4.11. Ouluun, jossa viivyn kolme yötä. Mulla on aavistus, että ne ovat viikkoa myöhemmin eli 11.11. Olen ainakin sinä viikonloppuna kotona. 

Mitä tulee ulkomaanmatkalle lähtöön, niin sinne en ole menossa. En ehtisikään enää, sillä raskausviikon 36 jälkeen ei saa lentokoneessa matkustaa. Nyt on viikko 26. Ouluun silti lähden uudemman kerran tällä tietoa 1.-15.12. 

Olen ostanut paljon vaatteita, niin kirppiksiltä kuin kaupoista. Kirppikseltä pari hupparia ja parit housut sekä kaupasta sukkahousuja ja ison mustan neulepuseron. Lisäksi kaverini lahjoitti minulle äitiysleggingsit, jotka ovat maan mainiot.

Ja kuulkaa: mulla on jo aivan riittävästi vauvanvaatteita. Kaverini toi mulle viime viikolla hoitopöydän. Pinnasänky odottaa äidin luona. Lisäksi olen hankkinut rintarepun ja lämpöpussin sekä hakenut Libero-laukun, jossa on vaippoja, vauvaöljyä, helistin ym. Pian saan hakea Kelasta äitiyspakkauksen. 

Mulla on huomenna Taysissa ultra. Viides ultra jo.

Sellaisia kuulumisia äitiysrintamalta.

Tässä kuva viime maanantailta.
















 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti