lauantai 27. tammikuuta 2024

Viime hetken fiilikset ennen h-hetkeä

Moikka moi! 

Viime postauksesta on kulunut jo kaksi viikkoa. Silloin oli lauantai, kuten nytkin. Ajattelin näpytellä tähän viimeisten hetkien tuntemuksia ennen synnärille lähtöä. Lähden siis Taysiin ylihuomenna kello kahdeksaksi aamulla.

Tänään mua väsyttää, stressaa ja jännittää. 

Mua on väsyttänyt aamusta asti. Oon kolme päivää putkeen siivoillut; torstaina kämpillä neuvolan jälkeen, eilen kämpillä kaverin näkemisen jälkeen sekä tänään täällä ensikodilla. Sekä torstaina että eilen olin takaisin ensikodilla vasta kello 21 ja pääsin 22 aikaan nukkumaan. Se on mulle aivan liian myöhäinen aika valvoa. Siivoominen on vienyt multa energiaa, joskin oon nauttinut lopputuloksesta.

Tänään nousin vasta 8.35, mikä on mulle liian myöhäinen aika nukkua. Toivon, että tänä iltana pääsen aikaisemmin nukkumaan, mielellään jo kello 20, jotta jaksan huomenna herätä kuudelta. Maanantaiaamuna mun on herättävä viimeistään viideltä. Olen nähkääs hidas aamuihminen. Mulla on rutiineja, jotka vievät aikaa.

Stressiä tuo tullessaan se ristiriita, että väsyneenä on pakko jaksaa sekä se, että on paljon tekemistä. Tarvii järkkäillä asioita ennen synnärille lähtöä. Tänään oon imuroinut yhteisiä tiloja sekä omaa huonettani, pyyhkinyt huoneeni tasoja, pessyt pyykkiä ja käynyt Tokmannilla ja Sokoksen Prismassa. Nyt on jo vähän stressi helpottanut, kun on saanut tehtäviä tehdyksi. Tällä hetkellä stressaa tää bloggaaminen ja ajan liian nopea kuluminen. Pitäis olla iltaseitsemäksi valmista, sillä silloin eräs ihana ensikodin ohjaaja lupasi tehdä mulle intialaisen päähieronnan, jotta jännitys helpottaa. Sitten pääseekin jo nukkumaan. 

Lisäksi mua jännittää, mikäs muu kuin synnyttäminen. Kaikki sanoo, että hyvin se menee, Taysissa on osaava ja pätevä henkilökunta. Eniten jännittää vaavin puskeminen maailmaan. Alatiesynnytykseen tähdätään. 

Oon miettinyt monen asian kohdalla, että mitäpä jos? Lyyrinen nero Samuli Putro on tehnyt aiheesta kappaleen. 

Haluaisin kovasti siteerata kappaleen upeita sanoituksia, mutta pahoittelut, multa loppuu aika kesken, sillä pian on valmistauduttava suihkussa käyntiin, hierontaan ja nukkumaanmenoon. Kokeillaan jahka huomenna saisin aikaiseksi tehdä oman Mitäpä jos -listan. 

Nonii, huomiseen, hyvät yöt!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti