maanantai 6. elokuuta 2018

Paluu ruotuun

Heippa kaikille ja hyvää alkuiltaa! Kello on seitsemän ja minulle ilta on jo suhteellisen pitkällä.

Matkustelut on matkusteltu, Miska lähti jo keskiviikkona ja lauantaina tosiaan olin Meri-Oulun kesäteatterissa katsomassa Reinikaista. Elokuulle ei sentään ole yhtä tiivistä aikataulua kuin heinäkuulle.

Olen ollut aika monta viikkoa väsynyt, mikä johtuu mm. helteestä, menemisestä, hormoniheilahteluista, heikoista yöunista sekä ennen kaikkea epätietoisuudesta. Nyt päätin, että tälle on tultava loppu. Väsyneenä en saa mitään erityisen järkevää aikaan ja elän jossain unen ja valveen rajamailla. Toki välillä on mukavaa olla rappiolla ja niin eespäin, mutta ei jatkuva haahuilukaan anna elämälle merkitystä.

Tänään lähdin takaisin ruotuun. Se on oltava iskussa, jos haluaa päästä päämäärää kohti. Oma tämänhetkinen päämääräni on muuttaminen. Oon katsellut harva se päivä kämppiä, lähinnä tori.fi:stä mutta jonkin verran myös vuokraovi.comista. HALUAN MUUTTAA TUIRAAN! Teen sen heti, kun sopiva asunto löytyy. Toki muuttamiseen liittyy paljon, mm. tavarasaneerausta, pakkaamista ja vanhasta luopumista. Jokainen muutto on pieni inventaario. Pyrin siihen, että mulla olisi uusi kämppä ennen kuin ensilumi sataa maahan. Kävin torstaina kattomassa yhtä kämppää joka oli tosi hyvä, mutta valitettavasti en saanut sitä. Vuokraemäntä tosin sanoi, että olen miellyttävän oloinen persoona ja lupasi ottaa yhteyttä, mikäli häneltä vapautuu muita kohteita - vissiin omistaa osakkeita enemmänkin. No, harvoin se ekalla natsaa. Olen lisäksi laittanut Sivakalle ja Lumo-vuokrakodeille hakemusta menemään. Haluaisin muuttaa 1.9. alkaen, mutta vaikka halu päästä nykyisestä pois on kova, fyysiseltä työltä ei voi välttyä.

Siinä ei auta kuin olla selkeä ja tavoitteellinen, jos haluaa esimerkiksi elokuun loppuun mennessä saada nykyisen kämpän tavarat pakattua muuttokuntoon - loppusiivousta unohtamatta. Sillä mää oonkin aiemmin puhunut, että paperin hävittäminen on yksi tämänhetkisistä projekteistani. Sitten ois ah niin ihanat astiat. Mun on pitänyt kauan aikaa jo laittaa Muumi-mukeja nettiin myyntiin, lahjoittaa vanhoja vaatteita Pelastusarmeijalle, pestä ikkunat myös ulkoa päin, antaa pois vanha telkkari jne jne. Tähän kaikkeen mun on laadittava suunnitelma, sillä tämä on mun oma juttuni, josta vain minä voin ottaa vetovastuun.

Jatkuu seuraavassa tekstissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti