tiistai 31. joulukuuta 2019

2019 viimeinen postaus


Iltaa! Tässä vuoden 2019 ja samalla 2010-luvun viimeinen postaus.

Viikon mittainen loma meni hyvin, joskin liian nopeasti. Niin ne lomat aina tahtoo mennä. Töihinpaluu ei ole ollut herkkua ja olen jälleen kerran ollut melekoisen väsynyt. Siksi olen kotona vailla pienintäkään aikomusta juhulia.

Tänään mulla oli suunnitelmissa mennä juhlistamaan uutta vuotta taloyhtiön kesken. Ulkona olis ollu grilli kuumana ja 18 jälkeen ois ammuttu raketteja. Kello oli n. 16.30, kun pyykkejä ripustaessa aloin miettiä: mikä ihimeen pakko mun on juhulia uutta vuotta ollenkaan? Olen aikuinen ihminen ja saan itse päättää elämästäni. Sitä paremmalla syyllä, että ihmiset juhulii ja valavoo myöhään, voin tehdä aivan päinvastaisesti ja mennä aikaisin nukkumaan.

Päätin, etten mene taloyhtiön uudenvuodenjuhliin. Kävin ulkona ainoastaan Tuiran S-Marketin verran, koska mun piti saaha kukkamultaa. Teneriffalta tuomani kasvi on kuihtumaisillaan, siispä ajattelin yrittää vielä pelastaa sen istuttamalla ruukkuun. Se on kuitenkin jaksanut kasvattaa komeat juuret.

Tekis mieli vain sanoa ihmisille että pitäkää uudenvuoden bileenne. Minä vietän täällä pyjamabileitä ihan keskenäni :D

Harmittaa, että menin vahingossa poistamaan tekstin ”Puolet mun vuodestani”. Se oli se, jossa oli tammi-toukokuun kuvasato. No, ei se vaarallista ole. Onneksi minulla on kuvat tallella. Lisäilen ne uudelleen kyllä sitten kun jaksan.


Halusin kuitenkin hetken aikaa muistella kulunutta vuotta: Mistä tämä vuosi muistetaan? Mitä on jäänyt päällimmäisenä mieleen?

Minulle itselleni vuosi 2019 on ollut poikkeuksellisen menestyksekäs. Se on ollut täynnä muutoksia, joista osa on tullut elämään odottamatta, puolivahingossa. Onnistunut ulkomaanmatka, opiskelu, valmistuminen, uusi koti ja työpaikka. Osan olin suunnitellut, mutta paljon tuli myös sellaista, jota en osannut aavistaa. Vaikka muutokset ovat vaatineet veronsa, olen niiden ansiosta päässyt eteenpäin. Tänä vuonna saavutin enemmän kuin osasin odottaa.

Alkuvuodesta kaksi suomalaista julkkista nukkui pois. Levätkää rauhassa Matti Nykänen ja Olli Lindholm. Suru-uutinen oli myös Kuopion koulusurma, joka vei yhden ihmisen hengen.

Kuulin tänään Radio Suomipopilta Pojun kappaleen Poika saunoo. Ihmettelin, miksi nuin vanahaa kappaletta soitetaan yhä. Kunnes hoksasin: Suomi voitti tänä vuonna jääkiekon maailmanmestaruuden. Mörkö löipi sissään, joten kappaleen soitto on hyvin aiheellista. Kiitos Marko Anttila sekä muut kiekkoleijonat!

En muista enempää valtakunnallisia asioita, jotka olisivat puhuttaneet. Tietysti jos alakaa miettiä kansainvälisiä uutisia, niin onhan Trump-kohu, Brexit ja mitä kaikkea. Oli mitä oli, en koe että ne koskettaisivat minua siinä määrin, että jaksaisin puhua niistä enempää.

Sitten, mikä myös ilahdutti, on se, että lähimaksurajaa nostettiin 25 eurosta 50 euroon. Siinä toki on omat turvallisuusseikkansa, mutta jos handlaa oman pankkikortinsa niin nou hätä.

Kenellekään ei liene tässä vaiheessa epäselvää, että Tuulia ei aio juhulia. Olen loman ja töihinpaluun jäljiltä yliväsynyt. Tämä väsymys on sitä luokkaa, ettei siihen auta mikään muu kuin nukkuminen. Vaan eipä tuo haittaa. Mitä sitä ihteään kiusaamaan ja väkisin valavommaan jos oma olotila sannoo muuta. Täällä sitä ollaan rauhassa kissan kanssa kämpillä, mikäs sen mukavempaa :)

Kokkasin ihan omat gurmeet 

Juhulikaa te minunkin puolestani jotka oikeasti jaksatta :D – kyllä se vuosikymmen vaihtuu valavomattakin.

Siispä sen pitemmittä puheitta:


Toivotan kaikille tasapuolisesti oikein hyvää uutta vuotta 2020!



Nyt nukkumaan.


♪ Mut ennenku mennään otetaan vielä pari ♫

...kuvaa siis.

Kiitos kuluneesta vuodesta ja hyvää yötä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti