lauantai 21. joulukuuta 2019

Kun sä (jälleen kerran) lähdit Tampereelle

Päivää. Olen asemalla ja ootan junnaa joka saapuu ainakin 8 minuuttia myöhässä. Seison mahdollisimman hankalassa asennossa. Mymmelin kantokoppa on raksatyömaa-aidan ja minun takapuolen välissä harmaan pömpelin päällä, jonka kansi viettää alaspäin niin, että minun on oltava pönkkänä. Reppu on on kopan päällä ja nojaa aitaa vasten. Matkalaukku on edessäni oikealla ja sen päällä on joululahjakassi. On tämäkin asetelma. En juuri nyt vain viitsi liikahtaa, sillä parempaa asetelmaa en usko tässä vaiheessa löytyvän. Asemalla on muutama sata muutakin ihmistä lähdössä joulunviettoon.

Ajattelin tässä odotellessa pistää postaamiseksi kun ei ole muutakaan tekemistä. Dudii ja nyt kuulutettiin arvioiduksi saapumisajaksi 12.34. Lähes varttitunti myöhässä.

Olen herännyt tänään viideltä. Ei sillä, menin myös nukkumaan ennen 20. Aamuisin mulla on eniten virtaa, siispä silloin myös saan parhaiten aikaiseksi. Olen mm. käynyt joessa ennen seitsemää, tiskannu kahdesti, keittänyt spagettia ja paistanut jauhelihan, imuroinut vähäsen, leikkinyt Tonttu-Torv... eiku Tonttu-Järvistä (tapahtuu niin että tonttulakki päässä paketoin lahjoja ja kuuntelen Marionin Joulupukin maata, älkää kysykö miks :'D), kirjottanut reissulistan, pakannut repun, matkalaukun ja kissankopan, siistinyt vessan, tehnyt lopputsekkauksen, painanut oven kiinni ja lähtenyt.

Hyvä että tein lopputsekkauksen, sillä lahjakassi oli vähällä jäädä. Hivenenkö olis keljuttanut unohtaa se. Vaivalla hankitut ja paketoidut lahjat, jotka väki olisi saanut ehkä juhannuksena. :'D Oevoe. Tässä huonss kuinka tärkiää on jättää aikaa lopputarkastukselle ja kävellä kämppä ympäri.

Huh nyt kuulutettiin että juna saapuu. Yes, mepä mennään. =^.^= Kohti Tamperetta siis!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti