maanantai 6. heinäkuuta 2020

Tän junaradan varrelta...

Moikkelis moi. Juna on paras paikka postata. Oon matkalla Vammalaan ystävääni ja hänen perhettään tapaamaan. Tuun takas keskiviikkona. Oon kyllä aikas väsyny ollu, ku koko viikonloppu serkulla (la oli juhlat) ja eilen tulin Pekalle, josta tänään lähdin Kalkkuun tavaroideni ja kissani kanssa. Nyt tarvii vaa levätä ja ottaa rennosti minkä voi, jotta loma tuntuu lomalta.


Nokialle asti on erittäin tutut maisemat.

Joo, tämä on se Tampere-Porinrata. Arttu Wiskarilla on kappale Avaimet käteen, jonka toinen säkeistö alkaa: "Tän junaradan varrelta me ostettiin peltotontti pilkkahinnalla". Tän junaradan varrella on porukoitten talo sekä Siuroa lähestyttäessä edesmenneen mummun mökki, jonka nykyisin enoni omistaa. Mökki ei näy, mutta radan toisella puolella sijaitseva äidin serkun talo kylläkin. Paljon tuli aikanaan tätä rattaa ylitettyä, kun mummun kanssa mökillä oltiin ja kun talossa poikettiin. Hyviä lapsuusmuistoja on. Olen siis elänyt ja kasvanut tän junaradan varrella. ♡

Täällä on aivan ihanat maisemat. :) Ai että minä nautin kesäisestä Suomesta. Kyllä kelepais omistaa mökki tällaisten maisemien varrelta. 


Jeps, pian pysähytää Karkkuun ja sitten ois Vammala. Olin tällä radalla viimeksi pari vuotta sitten, sillonkin jäin Vammalan asemalla.

Seuraavana Vammala. Mukava nähdä ystävää. ♡ :

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti