tiistai 16. kesäkuuta 2020

Heti ja viidestoista päivä

Eilinen päivä oli säpäkkä ja muuttujia täynnä. Sanotahan, jotta asiat on hyvä teherä heti eikä viirestoista päivä. Tällä logiikalla kuun 15. päivänä ei tarvii tehä mittään. :) Mulla se meni juuri päinvastoin.

KISSA: Aamulla käytin Mymmelin eläinlääkärissä. En ollut koskaan aikaisemmin käyttänyt. Perustarkistus ja sirutus. Jälkimmäinen siksi, että Mym lähtee huomenna kanssani Tampereelle ja liikkuu ulkona vapaasti. Kukin olkoon mitä mieltä haluaa. Ajattelen kissani elämänlaatua: ei tarvitse kesäkuumalla sisällä möllöttää, vaan saa olla raittiissa ilmassa ja jahdata hiiriä. Se on kissalle ominainen tuo saalistusvietti. Apteekista voi myöhemmin hakea niskaan levitettävän matolääkkeen (Mym ei suun kautta otettavia hevillä niele). Muuten kaikki hyvin, kissani on terve. ^.^

KOTIELÄMÄ: Tulimme kotiin, jossa nukuin, venyttelin ja tein pitkästä aikaa lämpimiä voileipiä. Minulla oli kassillinen tavaraa ladattavana, sillä suunnitelma oli seuraava: Tuiraan uimaan, josta Valkean Intersportiin, josta salille, josta hierojalle, josta polokaisu kottiin. Nooh, uimarannalla tajusin unohtaneeni lusikan kotiin. Ei ois ollu kiva käsin syyä evväitä. Ei muuta kuin kotia takas, jonne jätin samalla märät biksut. Huomasin unohtaneeni myös xylitolipastillit. Sitten polokaisu Merikosken siltojen kautta (Patosilta remontissa) Valkeaan.

TALOUS: Intersportissa asioinnissa kesti kauemmin kuin suunnittelin: sovitin muuan toppia, joka ei ollutkaan hyvä. Myöhemmin päivällä tilasin verkkokaupasta t-paidan ja topin, joista sain 25% alennusta. Haasteellisin osuus olivat Adidas-merkkiset painonnostokengät. Olin katsonut, että Valkean myymälässä on yksi pari jäljellä kokoa 36 ⅔. Nettikaupasta olivat loppuneet. Myyjä ei löytänyt sopivaa kokoa hyllystä eikä varastosta. Toinen myyjä tuli apuun ja kertoi, että laitteella näkyy olevan yksi pari, mutta koska hänkään ei löytänyt, arveli hän kenkäparin olevan varastettu tai kadonnut. Sitten hoksasin: "Entäs tuo ylähyllyn näytekenkä, oisko se oikeaa kokoa?" Myyjä nappasi kengän. Sehän oli! Mutta... viereinen kenkä olikin isompi. Liekö joku ostanut vahingossa eriparikoon. Myyjä penkoi laatikot läpi, mutta vasemman jalan kenkä oli yhä kadoksissa. Lopulta se löytyi varastosta. "Huh! Pelastit mun päivän", huokasin kiitollisena. OVH oli 104,95€, www-sivujen mukaan Valkean hinta 79,90€ ja kun siitä tulee -25%, maksettavaa jäi 59,92€. JUHUU! NYT ON SALIKENGÄT! Niillä tekee kyykyn jos toisenkin. Minä muutenkin kerrään mustavalko-Adidasta. :)

FIILIS: JES! Hyvä minä! Joskus tarkkuudesta on hyötyä! Olen minä melkoinen metsästäjä. Kyllä kannatti!

TALOUS vol. 2: Kassalla myyjä kysyi, olisinko vaatteita tarvinnut, sillä myös niistä saa 25% alennusta. Olin sovittanut mustaa Haglöfs-tuulitakkia, jonka OVH oli 349€. Onhan se kallis mutta myös laadukas! Päätin ostaa sen! Kerrankos sitä! Normihinnalla en olisi raaskinut, mutta neljäsosan kun vähentää, jää 261,75€. Joskus kyllä otan kuvan itsestäni takki päällä. Se on GoreTex-takki ja syyssadekelien varma valinta! Haglöfs Astral. Lämmin, vettähylkivä ja hengittävä. Edellinen turkoosi Haglöfs-tuulitakki on ollut minulla viidettä kessää, ja yhä on laadukas! Mulla on kallis maku, mutten kovin usein shoppailekaan. :) Kyllä näissä pohjoisen oloissa tarvii kunnon varusteet. ;)

KATUELÄMÄ: Hain pyörän ja Valkean edessä seissyt mieshenkilö ojensi minulle Hesarin. Hän kysyi, olenko koskaan lehteä tilannut. Vastasin "en" ja jatkoin matkaa. En joutanut jäähä kuuntelemmaan huikeaa tarjousta.

TYÖRINTAMA: Olin polkemassa kuntosalia kohti, kunnes puhelin soi. Soittaja oli esimies. En vain ehtinyt liikenteessä vastata. Tyhjään pukuhuoneeseen (oonko salin ainoa nainen?) päästyäni soitin takaisin. Esimiehellä oli hyviä uutisia: Halutessani saan jatkaa töitä elokuun alusta vuoden loppuun. Sanoin, että kuulostaa todella hyvältä, sillä olen heinäkuulle suunnitellut vaikka ja mitä. Dudii! Sillä lailla! Tämähän menisi just nappiin, jollei parista hakemastani henksupaikasta kuulu mittään. Meitsihän lomailee koko tämän ja ens kuun ja jatkaa hommia siitä mihin jäi. :)

HARRASTUS: Kello oli jo yli 15.30. Minulla olisi tunnin päästä aika hierojalle. Nyt on tehtävä käsitreeni pikakelauksella, tuumin. Ekana perus alkulämppä. Tein kaikkia sarjoja maksimitoistoilla yhden (ja joitakin puolentoista) kierroksen verran. Vähän jälkeen neljä menin suihkuun. Pääsin vasta noin 16.22 lähtemään salilta.

FIILIS vol. 2: Mieliala vaihteli pitkin päivää. Osa asioista häiritsi ja osa riemastutti. Salilla teki samanaikaisesti mieli raivota ja huutaa onnesta. No, nämä ovat näitä päiviä. Kylläpä se siitä tasoittui.

PALAUTUMINEN: Onneksi hierojalle oli lyhyt matka. Fillarin satulaan ja menoks! Siellä hieroja ootteli pihassa vastassa, sillä hänen uusissa tiloissaan on alaovi lukossa. Ehdin juuri puoli viideksi perille, vaikka haasteita oli. Siinä se pari tuntia meni. Jätin hänelle kenkälaatikkoni ja Helsingin sanomat. Eipä vie tillaa pyörän tarakalla, eikä minun sanomalehtiä tuu luettua. Ai vitsi mulla oli jalat jumissa! Kyllä rentoutti!

KOTIMATKA: Ulkona oli viileä. Olisin tarvinnut t-paidan ja turkoosin Haglöfs-tuulitakin väliin pitkähihaisen paidan. Oishan mulla ollut uusi musta Haglöfs-takki, vaan enpä viitsinyt alkaa joulukuusenkoristeita esitellä. Poikkesin Valkean katutason penkille syömään evväät, joita varten olin hakenut lusikan. What'sappailin siinä aikani kavereitten kanssa. Mua oli koko päivän vaivannut se, että kaveri on mulle velkaa (ehkä se osaltaan riivasi mieltä). Kyllä hän on sitä maksanut, hitaasti mutta varmasti, mutta saan häntä useasti muistuttaa. 5€ hän sanoi siirtäneensä. Huh, edes sen verran! No, eipä velkaa paljoa ole jäljellä, jos vertaa alkutilanteeseen.

KOTONA VIHDOIN. Vaan halusipa kissaneiti vilistää rappukäytävään. Emännän ei auttanut kuin lähteä perässä kera valjaiden ja flexin. Hän vain tutkiskeli, kyllä minä hänet kiinni sain.

Kun kotiovi oli viimeisen kerran kiinni, tuumin, että jestas mikä päivä! :'D   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti