sunnuntai 29. maaliskuuta 2020

Mitäs Tuitsulle?

Huomenija. Taas on maananatai ja mie postaan. Jostain syystä viikon ensimmäisenä päivää on hurjasti asiaa. :'D

RAKAS HARRASTUS

Huolimatta siitä, että Tuiran uimala suljettiin muutamaksi viikoksi, käyn yhä päivittäin joessa. Aluksi olin raivoissani ja tyydyin kylmään suihkuun, mutta vieroitusoireet olivat sen verran pahat, että totesin: minähän menen uimaan vaikka väkisin! Ekalle kerralle laadin kunnon sotasuunnitelman uusine kylpytakkeineen, lämpimine pyyhkeineen jne, kunnes totesin, että vaatteidenvaihto kylmästä kopista käsin (niitä vaaleansinisiä siinä rannassa, joita itse kutsun koirankopeiksi) on aivan simple case! Sole temppu eikä mikhän! Meitä tosiuimareita ei mitkään määräykset pidättele! Mehän mennään jos me niin halutaan! Ja kyllä kannattaa – oon nimittäin AIVAN eri ihminen kun oon saanut hetken polskia kylmässä. Se on mun huume aina ja ikuisesti, minkä sille voi.

VIIKONLOPPU

Perjantaina jumppasin Fressi-TV:n tahtiin koko illan. Oottako te muuten tsekannu liikuntatarjonnan ja kenties liikkuneet mukana? :) Mitä mä valehtelisin... varmaan yli kymmenelle tunnille jo osallistunu. Lauantaiaamuna sama juttu: 30 min aerobic, 30 min pepputreeni ja 55 min flow yoga. Tietenkin ennen tätä kaikkea kävin uimassa. Sitten olin Mymmelin kanssa entisen työkaverin luona kylässä. Siinä ilta kului höpötellessä. Meillä juttua riittää aina. Eileen musta kuitenkin tuntui, kuin sunnuntaipäivä olis riistetty multa. Aika kului vauhdilla, olin uupunut ja päivä täyttyi velvollisuuksista. Kaikki tämä johtui vääjäämättä siitä, että kelloja siirrettiin tunnilla etiäppäin. Olin herännyt ekan kerran ennen viittä käymään vessassa. En nukahtanut sen jälkeen kunnolla enää. Nousin 8 mutta totesin kellon olevan 9 ja pyykkivuoron alkavan. Tympiää alkaa heti penkoa likaisia vaatteita ja kävellä portaat alas kylmässä rappukäytävässä, kun joku teki muuttoa. Vaaterumban lisäksi tiskasin, siivosin ja laitoin eväitä. Välissä kävin uimassa ja kaupassa. On loppukuu ja rahat vähissä. Inhoan käydä Tuiran S-Marketissa, vaikka tällä kertaa ostin vain mehukeittoa. Jostain syystä lähikaupat ärsyttää, vaikka niin puhutaan kuinka pitäis suosia suomalaisia ketjuja ja pienyrittäjiä varsinkin tähän aikaan. Joskus on vain tyydyttävä käymään siinä, kun Lidl on liian kaukana. :'D Kotona oli niin paljon hommaa, että kiukutti etten taaskaan ehtinyt hoitaa koneella asioita. En edes blogata. Onneksi alkuillan yin yoga pysäytti kierteen ja mieli oli jälleen levollinen.

Yö nukuttu hyvin, uitu ja töihin tultu. Nyt aloitan hommat. Keväistä viikkoa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti