lauantai 27. helmikuuta 2021

Voiko töissä mukavampaa olla

Iltaa. Kello on kakskyt yli kuus ja mää oottelen Laivakankaan pysäkillä bussia. Mulla on ollut kerrassaan ihana lauantai. 

Oon käynyt kolmen eri asukkaan kanssa ulkona, syöttänyt yhtä ja jutellut mukavia muuten vaan. Nämä joien kanssa raattasin, oli sitä mieltä että voisin tuoda kissan mukanani seuraavalla kerralla. Hoitaja kertoi, että yks hoitaja on tuonu koiransa yövuoroon. 

Mää aivan oikeasti haluan täältä lisää vuoroja! Jäälistä on tullu lyhyessä ajassa tärkeä osa elämää. Ihana, lämmin vastaanotto. Niin hoitajat kuin asukkaat toivottivat tervetulleeksi uudelleen. Oon sanonut, että työ on mulle kuin toinen perhe. Mä ja Mym ollaan perhe. Ja jos saan olla perheineni perheessä niin bueno. Varmistan vielä yksikön esimieheltä, että kissan saa varmasti tuoda. Oi että, Mym mukaan töihin. Terapiaeläimeksi. 

Vähän kuin Oulunsalo, Jääli on jäänyt osaksi elämää. Mää aijon käyä Oulunsalossa heti kuin mahdollista. Toivotaan että työvuoro aukeaisi. Tännään soitin töistä Oulunsaloon muuan asukkaalle, joka lupasi kertoa terkkuja miun entiselle vakiasiakkaalle sekä muille. Kyllä eri yksiköiden asukkaat toisiaan tuntevat, kun terveisiä ovat pyytäneet lähettää.

Avustaminen ja ihmisläheinen työ on todella mun juttu! Omat huolet unohtuu. Odotan, että pääsen takaisin. Tältä työn kuuluu tuntua - erottamaton osa persoonaa. Ei tarvi vetää mitään ihme roolia tai piiloutua jonku panssarin taakse, mitä ny maskin taa. Yksikön esimies muuten puhui aiemmin, että kesällä voi tehä sijaisuuksia. Mulla on heinäkuu koulusta muutenkin lommaa niin miksenpä menisi. Tämä työ ei aina etes tunnu työltä, vaan siltä tosielämältä, jossa hyvät arvot kohtaavat. 

Äiti oli koittanu soittaa. Jos ja kun Suomeen tulee 8.3. se kolmen viikon sulkutila, on vaikia uskoa että Oulun kouluihin otettaisiin työssäoppijoita. Oon kysyny Limingasta ja Kempeleestä. Oottelen vastausta. Sitä äiti meinas, että Pirkanmaalla kouluja ei suljeta. Kävi villi ajatus mielessä, että tulisin työssäoppimaan Tampereelle. Hetkeäkään epäröimättä kysyisin ekana Kalkun koulusta. Hienua ois jos ympyrä sulkeutuis. No mutta, saa nähdä.

Jees mie pirrautan muorille jollei just nyt oo menny saunaan. Sitte se Ex-onnelliset kahtoa C Moresta. Oon ollu tännään poikkeuksellisen hyvällä tuulella. Eilinen jooga sai sen aikaan. Vaikka mulla alko menkat, se ei haittaa. Hyvä vaan, nyt ne hormonit asettuu, sillä kuukausi sitten alkoi tikitilleen samana päivänä.

Dudii mie jään bussista, mukavat illanjatkot. T: aina yhtä avoin ja hupaisa Tuitsu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti