sunnuntai 6. lokakuuta 2019

Kotimatkan kuulumiset

Moikka moi ja terveisiä junasta!

TÄMÄ PÄIVÄ

Lähdettiin juuri Ylivieskasta. Tunti about viellä ja sitten oltais Oulussa. Jaahas, juuri kuulutettiin että 60 minuuttia ollaan aikataulusta jäljessä. Tämän piti lähtä Tampereelta jo klo 11, mutta teknisen vian takia oli yli tunnin myöhässä. Aamulla seuralaiseni tuli ystävällisesti hakemaan minut ja Mymmelin jo yhdeksän jälkeen kotipihasta. Ajoimme keskustaan ja vietimme Semaforissa aikaa junnaa ootellessa, minä, mies ja ja kissa. Asemalle lähtiessäni tuli kuulutus, että juna on myöhässä. Ei muuta kö takas. Saatiinpa viettää aikaa keskenämme vähän pitempään. Saapui se juna sieltä vihdoin ja oli aika hyvästellä.

Junassa istun toisen kissanomistajan vieressä. Alkumatkan juttelimme ja välissä minä kävin puhelinkopissa taas vaihteeksi noin tunnin lärisemässä serkkuni kanssa kuulumiset. Mulla on kyllä evästä mukana ja paljon. Äitin tekemää kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä, seuralaisen tekemää makaronilaatikkoa ja voileipiä, vesipullo, vichypullo, cashew-pähkinöitä sekä sheikkerissä smoothie. Viimeksi mainitun olen syönyt kokonaan, mutta muita on vielä jäljellä. Tämänhetkinen asetelma vieruskaverin kanssa on miltei identtinen, sillä kummallakin on verkkovirtaan kiinnitetty läppäri pöytätasolla ja kissankoppa lattialla, kopassa tyttökissa ja määränpäänä Oulu.

Jos juna on neljän aikaan perillä, meen kottiin, puran tavarat ja käväisen kaupassa. Tarviin sitruunoita. :P Muuten mulla on aika hyvin kaikkea. Viiden aikaan multa tullaan hakemaan Mörkö-muki. Se onkin vihoviimeinen jäljellä oleva Muumi-astiani. Kaiken muun olen saanut myytyä. Sitten vain aamua varten kaikki mahdollinen valmiiksi ja aikaisin nukkumaan.

Hetki sitten kuulutettiin, että arvioitu saapumisaika Ouluun on 15.40. Vielä 20 minuuttia...

KOULU

Koska olen juuri valmistunut ja työllistynyt, koulu on sellainen asia, jolle en halua hetkeen korvaani lotkauttaa. Osa meijän ryhmäläisistä haki lähihoitajaksi ja pääsi. Itse aion seuraavaksi hakea koulunkäynninohjaajaksi, mutta vielä ei ole sen aika. Hakee sitten kun jaksaa ja hetki on sopiva.

Harmitti hiukan, kun yritin kirjautua OSAO-tunnuksillani Wilmaan ja Moodleen, mutta kumpikaan ei toiminut. Kyllähän meille kerrottiin, että tunnarit lakkaa toimimasta noin viikko valmistumisen jälkeen. Torstaina vielä pääsi Wilmaan kun nopeasti kokkeilin, mutta tännään ei ennää. :/ Olisin halunnut ladata opettajien materiaaleja, Olis olleet hyvvää luettavaa ja muistin virkistystä itselle. Ja oivallista matskua tulevaa työtäkin ajatellen. Voi että........ :( Toisaalta, en mää ennenkään niitä juuri ehtinyt vilkaista. Oon aina ollut huono harrastamaan omatoimista opiskelua. Ainoastaan silloin, jos on tullut jokin koulutehtävä, oon avannut Moodlen ja katsonut sieltä. Otin läppärin mukkaan ihan varta vasten, että oisin saanut lukea ja lattailla dioja, mutta aika ehti umpeutua. Ainoa tietty ois, jos jollakin koulukaverilla toimis vielä tunnukset, kysyä pääsisikö sitä kautta näkemään. Voi harmi, joskus hommat vaan menee sivu suun. Ei vaan ehtinyt viikon aikana olla konneella. Oli muuta tekemistä. Sitä on Tuitsukka aina niin elämisen pyörteissä ettei juuri muuta jouda.... No, ei auta itku. Aina tullee uusia dioja ja uusia mahdollisuuksia, viimeistään kun uuteen kouluun pääsee. Ja näkeehän netistäkin paljon.

TYÖ

Kyllä mä ajattelin aamuneljältä herätä, jotta ehdin käydä Oulujoessa. Tarvii tarkistaa vielä myöhemmin GoogleMapsista (nyt ei jaksa), moneltako bussi lähtee Tuirasta.

Ihan toiveikkain odotuksin olen liikkeellä, vaikka oma jaksaminen väistämättä arveluttaa. Mutta... een mä jaksa just nyt ajatella töitä. Loma meni liian äkkiä mutta sainpahan hetken vetää henkeä, kuten oli tarkoitus.

Näillä mennään toukokuun loppuun saakka ja kahtoo sitten mitä tuleman pittää.


Tarvii alkaa lopetella, jotta ehtii laittaa ihtensä kuntoon jne. Muuten kaikki ihan jees miesrintamalla ja muutenkin, orastava tapailuvaihe meneillään, oon hitaasti lämpenevä, päivä kerrallaan, omalla painollaan. Samat liirumlaarumit kuin aina. :D

Sori kaverit, mää en tällä kertaa ihan oikeesti jaksanut nähdä. Tiijän että oon pitänyt viime aikoina tosi huonosti yhteyttä. Toivottavasti ymmärrättä sen. Kyllä tämä tästä tasoittuu kun arki alkaa rullata.


Dodii, moikka! :)

     

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti