sunnuntai 10. marraskuuta 2019

Nämä viikonloput ♥


Moikka ja hyvää isänpäivän iltaa.

Kello on 17.22 ja aloitan tämänpäiväisen postauksen. Hirmu kauaa en ennätä turista, sillä klo 19 on mentävä nukkumaan. Minun asiamäärälläni yhteen postaukseen saattaa kulua hyvässä lykyssä neljäkin tuntia, kun oikein uppoudun ajattelemaan. Reilu tunti on verrattain lyhyt aika.

Oon tännään koko päivän hoitanu kotia: tiskannut, laittanut ruokaa, pyyhkinyt pölyjä, imuroinut ja pessyt pyykkiä. Lisäksi oon viestitellyt ihmisten kanssa ja soittanut tädille ja äidille – samalla meni isälle isänpäiväonnittelut. Mulle iski jäätävä vimma saaha koti siistiksi. Aloitin jo eilen ja tännään viimeistelin. Tulee hyvä mieli kun saa siivottua. Sotkuinen koti on suurimpia ressinaiheitani. Siivouksen jälkeen tulee tunne, että on ote elämään. Saa olla ylpeä itsestään.

Tein evväätkin jo huomiselle päivälle ja alakuviikolle. Aamuliemet riittää keskiviikkoon ja smoothiet torstaille asti. Eipähän tarvi keskellä viikkoa availla rahkapurkkeja ja hurisuttaa blenderiä. Mulla on nämä omat sörsselssönit ja oma tyyli syödä. En oo edes laskenut kuinka montaa superfoodia yhteensä käytän, mutta montaa! Olen alkanut voida taas paremmin, kun aloin käyttää ashwagandhaa ja tilasin uudelleen FitLine -tuotteet. :) Tuntuu, että asiat alkavat vihdoinkin järjestyä.


Viime viikonloppu

Viime postauksessani jäin siihen, kun juna toi Peksin asemalle. Meillä oli oikein mukava viikonloppu. Perjantaina kävimme keskustan La Festassa syömässä, kävelimme kaupan kautta mun luo ja teimme lämpimiä voileipiä retron soidessa taustalla.

Peksi kuvasi.

Peksi sai aivan valtavan hienon kuvan Mymmelistä ♥ =^.^=

Peksi tykkää Mymmestä, ihana juttu!


Lauantaipäivänä olikin enemmän äksöniä. Saatta ajatella tuon yksi- kaksi tai monimielisesti. ;) Niin tainäin,toimintaa toi päivään niin kävelylenkki kaupungilla kuin illan kohokohta: Kärppäpeli. Mentiin bussilla Torinrantaan. Olisimme käyneet Kauppahallissa, mutta se on yhä remontissa. Niinpä Peksi otti pari kuvvaa Toripolliisista. Menimme pyörimmään Valkeaan, mutta mitään emme ostaneet. En löytänyt Clas Ohlsonilta mieluisia häkkivaraston lukkoja enkä kattolamppujen pistorasioita. Mun tuli kuuma ja mua raivostutti. Olin vähällä hiiltyä ja olin Peksin sanojen mukaana”Pikku Myy”. Se johtui mm. siitä, etten ollut vielä käynyt Oulujoessa. Meijän piti myös mennä jonnekin kahvilaan teelle ja kaakaolle, mutta ei me sitten mentykään. Rauhoituin, kun pääsimme ulos. Tie vei Ainolanpuiston halki Tuiranrantaan, jossa kävin uimassa – huh ku helepotti! Peksi meni edeltä sisälle. Pikku päikkärit kotona ja viideksi hallille.

Saavuimme viiden kieppeillä Raksilaan. Peksi tuntee Kärppien pelaajia ja jutteli englanniksi mm. Koblizekille, joka oli tullut katsomaan peliä. Peksi kuuluu Etäkärppiin ja tuntee sitä kautta porukkaa. Hän porisutti paria tuttavaa, joista toinen oli pukeutunut teeman mukaisesti Halloween-asuun. Aikaimme kierreltyämme kävimme katosomoon istumaan. Istuimme alimmassa rivissä, joten jäälle näki hyvin.

Napapsin selfien. Peksi lainas Kärppähuiviaan.

Kärppäjuniorit kolaamassa jäätä ennen pelin alakua. Vettä vain siinä vasemmalla, Peksimaksia tuli myöhemmin :P
Kärppien maalivahti. Kyllä oli Annusella kivvaa ku oma joukkue voitti, tuuletti pelin jäläkeen kunnolla! 


Kärpät vs. HIFK. Ekan erän aikana Kärpät teki maalin. Erätauolla menin juttelemaan tuttujeni kanssa, joiden tiesin tulevan samaan peliin. Toisen erän aikana Kärpät teki toisen maalin. Peksi osti meille Pepsimaxia ja poppareita. Peksi ja Pepsi, ehee. Onneksi max eikä sokeriversio. :P (Ei se aspartaami pienissä määrin vaarallista oo.)

Kolmannen erän aikana minua alkoi jo väsyttä. Jossakin vaiheessa havahdun siihen, kun Peksi huutaa: ”Hyvä Kukkonen!” Maaleja ei tullut enempää, mutta ensikokemukseksi peli oli hyvä, sillä KÄRPÄT voitti HIFK:n 2-0!

Voitto kotiin!!! Peksin kommentti: "Otit sitten kaljahanoista kuvan."

Vielä yks selfie


En seuraa jääkiekkoa, joskin nuorempana olen ollut Tappara-fani. Enää minusta ei saisi tekemälläkään tamperelaisen joukkueen kannattajaa. Jos jokin on valittava niin kyllä seon Kärpät – ei paremmasta tietoa. Toiseksi, olenhan oululainen. Saapa nähdä tuleeko minusta kovakin Kärppien kannattaja. Peksi yritti saaha mut ostamaan Kärppien fanituotteita, joita oli pikkuinen puoti pullollaan.

Energia Areena jäi taaksi hieman jälkeen 20.30. Menimme bussilla mun luo ja aika pian sen jälkeen nukkumaan.

Tässä meijän eka yhteiskuva :)

Sunnuntaina suihku (yhdessä vai erikseen, päätelkää ite), vaatteet päälle, ulos samasta ovesta, eri suunta. Minä Oulujokeen ja Peksi S-Marketiin. Kotona aamupalaksi karjanpiirakkaa ja munavoita. ”Kuinkas munavoi”, oli meidän vitsi. ;) Päikkärit ja sen sellaista. En muista milloin viimeksi olisin kunnolla nukahtanut päiväunilla. Hyvää teki, ei voi muuta sanoa. Hierontapöydälle tuli pitkästä aikaa käyttöä, sillä ukon hartioissa oli käsiteltävää. Illalla saatoin Peksin asemalle.


Asemalla otin meistä vielä kuvatuksen.


Viikonloppu oli siitä mukava, että toisin kuin joskus nuorempana silloisten poikakavereiden tai poikakaveriehdokkaiden kanssa, Peksin kanssa mua ei ahdistanut ollenkaan. Mulla oli lähes koko ajan hyvä olo. Ei ollenkaan kiusaantunut ja vaivaantunut. Peksi on aina sanonut, että mun hyvinvointini on hälle ykkösasia. Hän ymmärtää vireystilani vaihtelut kuten myös mielialojeni ailahtelut. Mikä tärkeintä, hän ei provosoidu, jos olen kiukkuinen. Miehellä kuuluukin olla pitkä pinna, jos meikäläisen kanssa yhtikäs mittään aikoo. Kotimatka sujui hyvin ja näemme jälleen Oulussa synttäripäivänäni. Täytän tämän kuun 29. päivä 29 vuotta.


Tämä viikonloppu

Mukavaa, että täällä käy välillä vieraita, mutta kyllä mä kuulkaa oon helepottunut, että sain tänä pyhänä olla kaikessa rauhassa. En oisi kolomatta viikonloppua peräkkäin jaksanut majoittaa yhtikäs kettään. Vaikka muiden seurassa on mukavaa, nautin yksinolosta. Ensi ja sitä seuraavalle viikonlopulle ei ole suunnitelmia, joten olettaisin että olen kotona palautumassa työviikosta taikka lauantaina saatan käydä jossakin, esim. kaverin kanssa elokuvissa, yksin uimassa Raatissa tms.

Nyt perjantaina pääsin töistä kahdelta, minkä jälkeen menin salille ja joogaamaan. Sitten tulin kottiin tekemään lämpimiä voileipiä retron soidessa taustalla. Oli mahtavaa vaan mussuttaa leipiä yksinään keittiönpöydän ääressä ilman kiirettä nukkumaan.

Eilettäin heräsin kuudeta. Tein pilateksen, meditoin, joogasin ja kävin avannossa. Sitten makasin tunnin piikkimatolla, kävin kaupassa, tein ruuan ja siivosin. Sitten menin kaheksi tunniksi hierojalle, poikkesin Ruohonjuuressa, puhuin Peksin kanssa puhelimessa ja tulin kotiin puhumaan Miran kanssa puhelimessa. Sitten söin smoothien ja menin ennen 20 nukkumaan.

Tännään oon noussu vasta 8.30 jäläkeen, tehnyt aamutoimet, paistanut aamupalaksi munakasta, järjestänyt kotia, käynyt puolen päivän aikaan avannossa, tullut kotiin siivoamaan kunnolla, syönyt, ollut puhelimella ja nyt konneella. Mitä mää näitä edes selostan, kun alussa kerroin jo miten tämä päivä on mennyt. :’D

Tuulia vauhissa.

Siisti on!



Nyt mää vielä lissäilen valokuvat tämän tektin lommaan, julukasen tämän ja käyn nukkumaan. Kyllä mua jo väsyttää.


Tulevalla viikolla ajattelin käydä Staffpointin toimistossa pitkästä aikaa moikkaamassa väkeä (en oo aikoihin tehnyt Staffille työkeikkaa), mennä spinningiin, ehkä yhen kerran salille ja perjantaina joogaamaan. Välissä hoidan koneella hommia, mm. Kelan asumistuen tarkistus (voipi olla että lakkauttavat nyt kun tienaan riittävän hyvin). Sellaista. Eikkait siinä. Hyviä öitä ja tulevaa viikkoa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti