lauantai 15. toukokuuta 2021

Ookei, mää kerron

Heippa. Tiedän, olen postannut kolmen vuodatuksen verran tekstiä uudesta vaiheesta elämässäni. Enkä vieläkään sanonut suoraan missä majailen. Oon nyt ollut vajaan viikon poissa Oulusta. Eiköhän se ole sanomatta selvää. Tampereellahan minä. 


Sunnuntai-iltana juna kuljetti. Minä ja Mymmeli lemmikkivaunussa, Peksi pari vaunua edempänä. Peksi ois joka tapauksessa lähteny kyseisellä junalla. Kun mulle varmistui saikku, päätin, että nyt lähden minäkin. Sit lippu ostettiin. Tein tän tasan tarkkaan olosuhteiden (lue: olotilojen) pakosta. Mitäpä minä Ouluunkaan olisin jäänyt. Peksin ehdotus tämä oli, ja täytyy sanoa että oikein järkevä sellainen. Tampereella mulla on tukiverkkoa ja vanhat tutut paikat, joissa osaan kulkea.

Tuskin tarvitsee kertoa, miten olen voinut. Olo ei muutu miksikään, mutta muistakaa lukijat rakkaat, ei mulla ole hengenhätää. Onhan tää hiton tympiää, ettei tiijetä mikä on, mutta kun tilanteelle ei mahda mitään, viisainta on vain hyväksyä ja rauhoittua.

No, miten on aika siellä vanhassa kotipitäjässä kulunut? Su-ma olin Mymmelin kanssa Peksillä yötä. Ma lähdin porukoille. Tiistaina onnistuin käymään Nässyn salilla (moukan tuuria) ja keskiviikkona mentiin Pekan kanssa laavuille. Ensin Nuijalammen ja sitten Pikku-Ahveniston laavu.

Ilma on ollut todella upea. Harmittaa vähän, ettei tajunnu ottaa kesävaatteita mukkaan. Lähinnä oon ollu topeissa, leggingseissä ja tennareissa. Mulla oli hei kaks tuulitakkia päällekkäin ku lähin. Lisäks pakkasin islantilaisten villapaidan, tuulihousut, vaelluskengät, pipon, kolmet käsineet ja huivin. Huhhuh. Ei sitä Oulun päässä aavistanu että kelit muuttuu näin lämpöisiks. On se sitäkin, että pakka niin sekaisin, ettei tällaisiakaan asioita jaksa ajatella.

Niin, sitten torstaista lauantaihin olin Miskalla pari yötä. Syötiin Westerin Asahi-sushiravintolassa, siel on maittava seisova pöytä. Käytiin siinä Westerissä kaupoilla ja loppupäivä oltiin Miskan tykönä. Perjantaina hän oli töissä ja sillä välin minä laitoin ruokaa ja siivosin kämpän. Lattiat todellaki kaipas moppausta. Jestas sitä pölyn määrää, sorinyvaa Miska mutta näin se on. :D

Tännään lähin Peksille iltaa viettämään ja tässä grillataan. "Ny me rillataan", mä kuuntelin sitä ihan pöljyyttäni eilen siivotessa nii tulipahan mieleen. Mää laitan kuvaa, hetkoonen. 




Jees, me mennään saunaan vielä. Tämmöstä tänne Tuulian lauantaihin. En siis todellakaan oo tullu tänne Manseen hengaamaan vaan maisemaa vaihtamaan. Mulla on omat syyni, mä todella toivon että te ymmärrätte. Lähen Ouluun luultavasti takas joskus 9.6. kieppeillä.

Mut hei hyvää viikonloppua kaikille, mää bloggailen taas. Tiiän et saan näillä teksteilläni aikaan erilaisia reaktioita ja tunteita. Tää blogi on henkireikä, kyl mä aattelin kertua missä oon ja miten mulla menee. Nyt tiiättä. Jees, palataan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti