sunnuntai 2. kesäkuuta 2019

HARRASTUKSET (Osa-alue 2)

Kirjoitettu 19.5.2019:

Kaikkihan sen tietävät, että olen ikiliikkuja. Kaikki harrastukseni ovat liikunnallisia. Mielenkiinnon kohteitani ovat uiminen, jooga, kuntosali, pyöräily, kuntonyrkkeily, venyttely ja pilates. Näitä kaikkia olen tämän kevään aikana harrastanut. Kävin myös pari kuukautta showtanssitunneilla, mutta jouduin jättämään sen kesken, sillä samaan aikaan torstaisin oli Tyttöjen Talolla opiskelijoiden ilta. Se oli ilmainen (toisin kuin tanssi: 14€/kerta), Oulun keskustassa (toisin kuin tanssi: Limingantullissa) ja loppui aikaisemmin, klo 18.30 (toisin kuin tanssi: klo 19.30). Valitsin opiskelijoiden illan, sillä mulla oli siihen ainutkertainen tilaisuus. Tanssimista voi jatkaa syksylläkin.

Liikunnan lisäksi käyn Tyttöjen Talolla, niin opiskelijoiden illassa kuin joskus avoimissa aukioloissakin. Harmittaa, että jouduin jättämään viimeisen kokoontumisen väliin, mutta mun oli suorastaan pakko, sillä olin kuolemanväsynyt. ”Tyttiksen” lisäksi näen kavereita ja kirjoitan. Viimeksi mainittua teen juuri nyt. Jonkinlaista liiikuntaa kai tämäkin. Ainakin mielen liikuntaa ja samalla käsien ja sormien liikettä.

Harrastukset ovat ihania ja tärkeitä, suorastaan henkireikä. Ilman joka-aamuista uintia ennen koulua taikka töitä vuotaisin tuskahikeä ja olisin luultavasti entistä uupuneempi. Lisäksi tarvitsen palauttavaa liikuntaa sekä paljon lepoa hurjan menemisen vastapainoksi. Vaikka kuinka opiskelu veisi aikaa ja vaikka mitä tulisi etehen, kaikken rakkaimmista puuhistani en luovu (=uinti, jooga ja yli 9 h yöunet).

En oo yli viikkoon pystyny treenaamaan. Viime viikolla poljin itseni aivan piippuun. Oli vähällä, etten mennyt ylikuntoon. Oon käynyt niin kovilla kierroksilla, että kehoni on alkanut oireilla. Oon ollut todella väsynyt ja tuntuu, kuin muhun olisi iskenyt jokin unitauti. Silloin ei auta kuin kuunnella itseään. Väsymys paranee nukkumalla. Se ei ole sen tähtitieteellisempää. Nukkuminen on nyt se mun ensisijainen urheilulajini. Oon mä lisäksi pystynyt uimaan, venyttelemään, tekemään pilatesta ja joogaamaan. Juuri nyt haluan pelkkää rentoa ja palauttavaa liikuntaa. Salille menen vasta sitten, kun koen siihen oikeasti taas pystyväni. Varaan piakkoin ajan hierojalle, sillä olen tästä hullusta menemisestä aivan totaalisen jumissa.


Tilannepäivitys 2.6.2019: Viimeviikkoinen hierojalla käynti tuli todella tarpeeseen. Lisäksi olen joogannut, mikä tekee hyvää sekin. Kaveri huolsi pyöräni kevätkuntoon. Mun olisi tänään tarkoitus vielä pestä pyöräni. Toistaiseksi en ole uuvuttanut itseäni totaalisesti. Tyttöjen Talolla oli keskiviikkona viimeinen aukiolo. Kesä menee perinteiseen tapaan uidessa, pyöräillessä, joogatessa, vähän saunoessa ja jaksamisen mukaan treenatessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti