sunnuntai 16. kesäkuuta 2019

Näyttöpäätteellä ennen näyttöä

Hei ja hyvää sunnunta-iltaa!

Meillä töissä hoitajat harrastavat työkseen loppuraporttien kirjoittamista. Tarvii se minunkin jälleen jonkinlainen viikkoraportti antaa, vaikken virallisesti hoitaja olekaan. Omien asioideni hoitaja kylläkin, ja mikäs sen parempi tapa hoitaa niitä kuin kirjoittaminen.

TYÖSSÄOPPIMINEN

Mulla on tähän mennessä ollut oikein hyvä neliviikkoinen. Oon paljon saanut nähdä, tehdä ja harjoitella monenlaista ja lisäksi tutustua asiakkaisiin. Eilen sain houkuteltua asukkaan iltapalalle lupaamalla soittaa pianolla Kesäillan valssin - ja niinhän minä teinkin. Tänään lakkailin seniorirouvien kynsiä ja juttelin mukavia. Kovin tuntuivat pitävän manikyyristä á la Tuulia.

Huomenna mulla alkaa näyttö. Se kestävi viikon, aina maanantaihin 24.6. asti. Sitä seuraavana päivänä on opettajan kanssa loppuarviointi. Sitten pääsee kesälomalle, jihuu. B-)

Perjantaina iloitsin työpaikalla, kun opettaja oli hyväksynyt näyttösuunnitelmani. "Näyttösuunnitelmasi on oikein hyvä ja huolella tehty! Se on nyt hyväksytty ja merkitty Wilmaan." Kyllä mää siihen useita päiviä tuntitolkulla aikaa käytinkin. Sain myös ohjaajilta kehuja, että on oikein monipuolinen.

Mitäpä tässä siis hötkyilemmään, huomenna töihin aivan kuten ennenkin. Teen kaiken aivan kuten tähänkin asti, tosin nyt vain selostan tavallista enemmän. Ainahan mää höpisen tehdessäni, mutta nyt vain edellistä tietoisemmin. Kun noin kuukausi sitten mietin, piisaako minulla itseluottamus, vastaan kuukautta kauemmin eläneenä, että kyllä piisaa! Teen parhaani ja se riittää. Näillä mennään!

VIIKONLOPPU

Mulla oli harvinaisen hyvä viikonloppu. Perjantaina olin ammattiliitton kesäpäivillä. Kokoonnuimme Värtönrannassa, juttelimme ja pelailimme vähän odotellessamme laivaa. Pääsimme lauttasaunaan. Sauna sijaitsee lautassa, joka tuona päivänä risteili pitkin Oulujokea Muhoksen suuntaan. Matka kesti kaikkiaan kolme tuntia. Sinä aikana ehti ottaa hyvät löylyt, uida moneen otteeseen, syödä, juoda Siti-vichyä ja tutustua ihmisiin. Mä en juonut alkomahoolia ollenkaan ja mulla oli todella mukavaa! Muut joivat omia juomia ja ottivat skumppaa, jota tarjottiin jo rannassa liiton piikkiin ja. Itselleni riitti oma vichypullo ja vesi.

Paras hetki oli, kun juttelin muuan mukavan miehen ja kanssa. Ammatiltaan vartija ja ihan hyvännäköinen. Saunassa hän sanoi minua vesipedoksi. Mielessäni tuumin, että mmmm, oonhan mä aika peto... vedessäkin. Mutta päätin olla hiljaa. ;) "Sulla on hienot vaatteet", mies sanoi lautalta maihin noustuamme. Minä varmistin hetkeä myöhemmin: "Oliko tuo kommentti mulle tarkoitettu?" "Oli. Näytät tosi  hyvältä niissä", mies sanoi ja jatkoi: "Ihan kun sää et muuten näyttäis hyvältä". Olin onnesta hämilläni. Kiitin ja hymyilin. Juttelimme hetken lempiväreistämme. (Minulla oli yllättäen turkoosit vaatteet.) Hyvästellessämme sanoin: "Oli mukava tutustua ja kiva että jaksoit kuunnella meikäläisen tylsiä juttuja". Mies vastasi: "Ei ne olleet ollenkaan tylsiä. On sulla hyvä mielikuvitus jos luulet että juttusi olisivat tylsiä." Loppuun hän toivotti kaikkea hyvää ja "toivottavasti joskus tavataan". "Kiitos", vastasin jälleen ja jatkoin matkaa. Siinä oli harvinaisen järkevä mies. Mies, joka ei tehnyt tätä minulle liian helpoksi. Kumpikaan ei kysynyt puhelinnumeroa, ei edes sukunimeä - muutenhan kaikki olisi ollut liian helppoa. Me tapaamme uudelleen, jos sen on tarkoitettu menevän niin. Kuten oon sanonut, omalla painollaan. Kerrassaan ihana kohtaaminen. ♥

Pyöräni nostettiin ryhmänvetäjän henkilöauton taakse telineeseen. Minä selväpäisenä ajoin auton Torinrantaan, jossa jatkoimme iltaa hetken. Hyvästelin porukan halausten kera ja poljin kottiin. Loppuillan hymyilin, sillä mulla oli pitkästä aikaa oikeasti hauskaa. :)

KEVÄÄN KUVASATOA


Profiilikuvana What's Appissa oli tuossa kevättalavella tämä

Mymmeli 2.4.2019

Tämäki ollu Wha's Appin profiilissa

Minä lähdin kouluun ja Mymme vaan jäi autuaana makaamaan sohvalle auringonpaisteeseen mun vaatteiden keskelle

Vapunaattona halusin piristää itseäni poseeraamalla koulun vessassa...

...ku oli niin hienoa olla pinkki. xP

Tämä on mulla vieläki What'sApp -profiilissa. Vois vaikka laitella uuen ku joutaa. 

Lissää kuvia ja tarinoita ootellessa...

Mutta nyt nukkumaan, jotta jaksaa tehdä tulevan näytön kunnialla läpi ja saattaa hyvin menneen työssäoppimisen loppuun asti.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti