sunnuntai 19. huhtikuuta 2020

Iha hyvä viikonloppu :)

No niin hei taas. Viikonloppu hurahti nopeasti ja istun junassa paraikaa. Seuraava asema on Ylivieska. Tämä IC lähti Tampereelta noin 45 minuuttia myöhässä. Syyksi kuulutettiin tekninen vika Helsingin päässä. Oulussa tämän piti olla 17.38, mutta saapuu näillä näkymin 18.21. Eipä siinä, tähän on vuosien varrella totuttu. :D Alkumatka meni eväitä syödessä ja nukkuessa. Äsken huitasin naamariin smoothien ja nyt odotan vessan vapautumista. Joku nuori sälli meni sinne. Kauan kyllä toimittaa. :'D

Viikonlopusta kerrottakoon, että kaikki meni oikeastaan juuri kuten ennustin.

Perjantaina Pekka oli asemalla meitä vastassa. Kuljimme samalla bussilla länttä kohti. ( Tesoma ja Kalakku onkin yks villi länsi, ei vaa. :'D ) Peksi jäi Tessulla ja minä Kalkussa. Porukoilla päästin Mymmen kopastaan ja otin päikkärit. Veljeni Antti hurautti Bemarillaan pihaan vähän ennen muita vieraita. Siinä syötiin ja tuntia myöhemmin juhlaväki saapui. *Dudii NYT se vessa vapautui vihdoin* Yes, jatketaan. Kahvittelimme pihassa mutta tulimme jossakin välissä sisälle lämmittelemään. Synttärit sujuivat suht rennosti ilman sen suurempia muodollisuuksia.

Äiti päätti että Nissanista luovutaan. Muistan Arttu Wiskarin kappaleen Sorateiden sankarit loppupuolelta kohdan Vaimo päätti että kilpurista luovutaan / nyt krokotiilinkyyneleistä juovutaan. (Itkuun ei tosin ole aihetta.) Onhan tuolla jo ikää eikä mee katastuksesta läpi. Näkisittä ne ruostevauriot auton kylessä. :''''D Eno ja serkkupoika ajoivat kadunvarteen autolla, josta näillä näkymin tulee vanhemmille uusi: farkkumallinen BMW. Porukat tekivät kaupat. Hyvä vaan että saavat toimivan auton.

Ehkä iiiihan pikkiriikkisen mun tulee ikävä vanahaa autua. Olihan se luottomenopeli kaikilla pitkillä Pohjanmaa-reissuilla. Koskaan ei jättänyt tien päälle, paitsi sen ainuan kerran ku Peksin kanssa viime syssynä tultihin Pirkkalasta ja rengas puhkesi. En muista ajoinko itse autolla sen jälkeen. Väitän, etten osaa ajaa mitään yhtä hyvin kuin Nissan Almeraa. No, olkoon uusi Bemari se vehje, jolla ajelen kenties tulevana suvena Haapajärvelle. Sit ei oo Mikan vaan on Tuden faijan BMW / pyörät pyörii uudelleen... Niinku minä automerkeistä jotain tietäisin. Huoltakoon muut, minä vain ajan. Tuulia pitää ajotaitonsa, korjaajat pitäkööt tunkkinsa. ;D

Siinä tein Fressin iltajoogan ja aika pian menin unten maille. Harmittaa kun nukuin vähän huonosti. Vanha sänkyni viettää alaspäin ja huoneessa oli viileä. Sähköpatteria piti huudattaa koko yö. Onneksi yövyn vanhemmillani harvoin.

Lauantaina kävin aamupäivästä kylässä kalkkulaisella tuttavallani. Olin uumoillut, että ei mahda olla Kalkun Pubi auki. Ei sillä että mulla sinne asiaa olisi, kuhan ajattelin. Kävelin ohi ja kiinnihän tuo oli. Parin tunnin päästä tulin kaupan kautta porukoille. Jos jokin muuttuja suunnitelmiin tuli, niin Mymmeli oli hetkeä aiemmin mennyt ulos. Vanhemmat tekivät lähtöä tätini hautajaisiin eivätkä voineet jäädä päivystämään. Samoihin aikoihin Jenna saapui hakemaan minua, kuten olimme sopineet. Olin menossa hänen luo Nokialle. Hetken kissaa etsittyämme ja huhuiltuamme päätimme sulkea oven ja jättää vesikupin portaiden eteen. Taloon tultaisiin muutaman tunnin päästä, joten kissalla ei ole hätää. (Parhaillaan Mym on ollut noin 7h ulkona). Niinpä mekin lähdimme.

Jenna käytti minua Vihnusjärvessä uimassa. Vesi oli kylmää muttei sen kylmempää kuin Oulujoki. "Hullu!", hän huusi. Muuan ohi kävellyt vanha mies totesi, että hänellä olisi pudonnut amalgaamit hampaista jos saman olisi tehnyt. Mikäs siinä, VIRKISTI! Vois sitä huonompiakin harrastuksia olla.


Kylässä kului useampi tunti. Asiaa todellakin riitti, sillä emme olleet vuosiin nähneet. Puhuttiin, että voisin kesällä tulla heille yöksi ja mentäis vaikka Vihnukselle uimaan. Jos minä olen suorasanainen niin Jenna on kahta enemmän! Voitta kuvitella kaks rempseää samanikäistä naista saman katon alla. Hyvin tullaan juttuun, ei siinä. :D

Vanhemmat olivat tulleet kotiin ennen minua. Oli huojentavaa kuulla äidiltä, että Mymmeli oli ollut portailla vastassa ja tullut sisälle. Aiemmin päivällä tuntui, että kissan vahtiminen jää minun vastuulle. No, tarvii se kummallakin oma elämä olla, minulla ja lemmikillä. Mymmeen voi luottaa. =^.^=

Jenna vei mut porukoille, jossa pakkasin tavarat. Minä ja Mymmeli saimme Jennalta vielä ystävällisesti kyydin Pekalle asti.


Tännään ei mittään erikoista. Mymmeli jäi Haukiluomaan, kun 12.30 aikaan lähdimmä. Kävimme hakemassa mulle Iittala-astiat, minkä jälkeen aseman S-Marketin kautta junaa odottamaan. Asematunnelissa Peksi huomasi, että juna on myöhässä. No, mikäpä siinä. Odotellessa istuimme penkeillä ja minä raaputtelin arpoja, joita oli yhteensä noin 20, ja joilla voitin yhteensä 25 euroa.

Sitten mää tulin junaan istumaan ja tavalliseen tapaan postaamaan. Tässä lopettelen tekstiäni. Kotona ei puhettakaan että tekisin ennää mittään. Suoraan nukkumaan vain. Nelipäiväinen viikko taas luvassa, jes. Kauaa ei ehdi olla poissa. Pekka mietti, miten pärjään ilman Mymmeliä. On Mym ollut joskus kolmekin viikkoa porukoilla hoidossa, joten kuusi yötä ei tunnu missään. Lauantaina tapaamme jälleen. Ainakin aamuisin säästyy aikaa, kun ei tarvitse ruokkia kissaa.


Toivottavasti teillä muilla oli hyvä viikonloppu, mitä sitten teittekin.

Palaamisiin! Ensi viikkoon!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti